Medanets mukana Pohjanmaan hyvinvointialueelle toimitettavassa tietojärjestelmäkokonaisuudessa

Medanetsin kumppanin, Tietoevryn, Lifecare-järjestelmä valittiin Pohjanmaan hyvinvointialueen uudeksi asiakas- ja potilastietojärjestelmäksi. Medanets-mobiilisovellus on mukana kokonaisuudessa.

Medanetsin kumppani, Pohjoismaiden johtava terveyden- ja sosiaalihuollon kokonaisratkaisujen toimittaja Tietoevry, voitti Lifecare-asiakas- ja potilastietojärjestelmällään Pohjanmaan hyvinvointialueen järjestämän kilpailutuksen selvästi parhaimmalla pistemäärällä. ”Kun kaikki pisteet oli laskettu, kilpailutuksen voittanut järjestelmä oli paras kuudessa seitsemästä osa-alueesta ja seitsemännessä se oli toiseksi paras”, kertoo hyvinvointialueen it-johtaja Pia Haglund Tivin artikkelissa. Myös Medanets-mobiilisovellus on mukana Tietoevryn hyvinvointialueelle toimittamassa kokonaisuudessa.

Saumaton yhteentoimivuus tuo lisäarvoa asiakkaalle

Tietojen, kuten mittaustulosten ja tehtyjen toimenpiteiden kirjaaminen, on erottamaton osa hoitotyötä. Lifecare-järjestelmään saumattomasti integroitu Medanets-sovellus mahdollistaa hoitotyön kirjaamisen ja ajantasaisten tietojen tarkastelun työn lomassa mobiilisti ja saman tien, esimerkiksi potilaan vierellä tai liikkeessä. Medanets-sovelluksella kirjattu tieto on viiveettä kaikkien hoitoon osallistuvien nähtävillä sekä työasemalla että mobiililaitteissa, mikä parantaa tiedonkulkua ammattilaisten välillä.

”Uudenaikainen, avoin ja modulaarinen ratkaisumme mahdollistaa joustavan käyttöönoton helposti hallittavissa osakokonaisuuksissa.  Medanets-sovelluksen kaltaisten ratkaisujen saumaton yhdistäminen Lifecare-järjestelmään vapauttaa hoitohenkilökunnan aikaa potilaille. Avoin tietomalli tuo mukanaan laajan muokattavuuden asiakasorganisaation työnkulkuihin”, sanoo terveydenhuollon liiketoiminnasta vastaava johtaja Teemu Vähäkainu Tietoevry Caresta.

“Pohjanmaan hyvinvointialue tulee hyödyntämään mobiilisovellustamme kattavasti eri hoitotyön vaiheissa ja työnkuluissa. Tämä on mahdollista vain saumattoman Lifecare-integraation sekä tiiviin kumppaniyhteistyön ansiosta. Yhdessä tuotamme todellista lisäarvoa asiakkaalle”, toteaa Medanetsin toimitusjohtaja Juha-Matti Ranta. “Olemme tehneet Tietoevryn kanssa hyvää yhteistyötä yli kymmenen vuotta. Tämän asiakasprojektin myötä kumppanuutemme vain tiivistyy entisestään.”

Medanets
Juha-Matti Ranta, CEO, Medanets
juha-matti.ranta@medanets.com

Medanets mullistaa terveydenhuoltoa maailman parhailla hoitotyön mobiiliratkaisuilla. Yhdessä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa kehitetyt ratkaisut helpottavat hoitotyön rutiineja, tukevat päätöksentekoa ja jättävät aikaa tärkeimmälle – potilaan kohtaamiselle. Medanets-sovellus integroituu potilastietojärjestelmien kanssa ja täydentää niiden toiminnallisuuksia. Sovellus on käytössä yli 80 sairaalassa ja perusterveydenhuollon yksikössä Pohjoismaissa ja Britanniassa. Työllistämme noin 35 henkeä, joista suurimman osan Oulussa. Oulussa sijaitsee myös tuotekehityksemme. www.medanets.com

Tietoevryn viestintä
news@tietoevry.com

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme – avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus – ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.fi

Tilaa Medanetsin uutiskirje ja saat ajankohtaista tietoa meistä, ratkaisuistamme sekä terveydenhuoltoon ja terveysteknologiaan liittyvistä aiheista yhteen koottuna.