DIPS ja Medanets yhteistyöhön – sujuvampaa hoitotyön kulkua Norjassa

Norjalainen potilastietojärjestelmätoimittaja DIPS allekirjoitti virallisen yhteistyösopimuksen Medanetsin kanssa kesäkuussa 2021. Yhteistyön tarkoituksena on tarjota yhteensopivia tuotteita ja palveluita etenkin Norjan markkinoilla.

Norjan johtavan potilastietojärjestelmätoimittaja DIPS AS:n järjestelmiä käyttää noin 100 000 henkilöä päivittäin. Hoitotyön mobiiliratkaisujen toimittaja Medanets on puolestaan alansa markkinajohtaja Pohjoismaissa.

Yhteistyökumppanit sopivat toisilleen erinomaisesti, sillä molemmat yritykset toimivat pohjoismaisilla markkinoilla ja tarjoavat toisiaan täydentäviä ratkaisuja. Medanets hyödyntää DIPS-potilastietojärjestelmän tietoja näyttämällä ne reaaliaikaisesti mobiilisovelluksessaan. Mobiilisovelluksen välityksellä dokumentoidut tiedot siirtyvät automaattisesti takaisin potilastietojärjestelmään. Yhdessä DIPS ja Medanets auttavat sujuvoittamaan hoitotyön kulkua sekä parantamaan potilasturvallisuutta ja hoidon laatua.

Järjestelmien yhteensopivuus taattu

Potilastietojärjestelmätoimittajan ja Medanetsin kumppanuus mahdollistaa mobiiliratkaisujen aiempaa helpomman käyttöönoton Norjassa, jossa DIPS:llä on sairaalamaailmassa 80 % markkinaosuus. Ensimmäinen asiakas, joka otti Medanetsin mobiiliratkaisun käyttöön DIPS:n potilastietojärjestelmän yhteyteen, oli Nordlandin sairaalaryhmä Pohjois-Norjassa1. Asiakkaan avattua pelin integraatio järjestelmien välillä on olemassa ja sen myötä yhteensopiva ratkaisu on tarjolla myös kaikille muille DIPS:n asiakkaille.

Nordlandin sairaalaryhmän kokemus järjestelmien yhteensopivuudesta on ollut erittäin hyvä. “Odotamme innolla seuraavia päivityksiä ja työskentelyn jatkumista sekä Medanetsin että DIPS:n kanssa. Haluamme kehittyä jatkuvasti ja nautimme hedelmällisestä yhteistyöstä”, Nina Nedregård Jensen, kliinisen tieto- ja viestintätekniikan yksikön osastopäällikkö sairaalan kliinisen tuen ja dokumentoinnin keskuksesta sanoi Medanetsin haastattelussa2 syyskuussa 2020.

Lähteet:

1.  Helse Vest RHF (2020): Fra papilapp til mobilapp på sengepost. Forsking og innovasjon til pasientens beste – Nasjonal rapport fra spesialisthelsetjenesten 2020.
  2.  Medanets (2020): Nordlandin sairaala Pohjois-Norjassa arvostaa mobiiliratkaisun hyötyjä.

Lisätietoja:

DIPS AS
Thomas Hamm, Partnership Manager
p. +47 916 80 539
tha@dips.no

Nordlandssykehuset HF
Lars Eirik Hansen, Senterleder
p. +47 412 48 516
lars.eirik.hansen@nordlandssykehuset.no

Medanets
Juha-Matti Ranta, CEO
p. +358 44 566 4999
juha-matti.ranta@medanets.com

Medanets mullistaa terveydenhuoltoa maailman parhaalla mobiilisovelluksella. Yhdessä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa kehitetty sovellus helpottaa hoitotyön rutiineja, tukee päätöksentekoa ja jättää aikaa tärkeimmälle – potilaan kohtaamiselle. Medanets-sovellus integroituu potilastietojärjestelmien kanssa ja täydentää niiden toiminnallisuuksia. Sovellus ovat käytössä yli 50 sairaalassa ja perusterveydenhuollon yksikössä Pohjoismaissa.

Tilaa Medanetsin uutiskirje ja saat ajankohtaista tietoa meistä, ratkaisuistamme sekä terveydenhuoltoon ja terveysteknologiaan liittyvistä aiheista yhteen koottuna.